6 Ocak 2009 Salı

NEHİR

Dünyanın en güzel filmi diye bir şey var mıdır? Benim için var. Elbette bu son derece kişisel bir seçim... Kısacası benim için dünyanın en güzel filmi Ulysses' Gaze. Yunan yönetmen Theo Angelopoulos'un izlediğim tüm filmlerine bayıldım ama bu benim için biraz başka. Nedenini açıklamak zor, hani bir şarkıyı sadece kulağınıza hoş geldiği için değil size bir dönemi hatırlattığı için başka türlü seversiniz öyle bir şey işte... Aşağıdaki bölüm filmin en sevdiğim kısmı...Parçalanan ve iç savaşa sürüklenen Yugoslavya'da farklı bir nehir yolculuğu... Eleni Karandriou'nun müthiş müziğiyle...
Görüntü yeterince büyük olmadığından fark etmek zor ancak nehir kıyısına koşan insanlar "istavroz" çıkarıyorlar. Bu sahne belki de bu yüzden etkiliyor beni..."Lenin" in yıkılmış heykelini selamlarken aslında geride kalmış bir dönemi, birlikte savaşmadan yaşayabildikleri bir dönemi kendilerince en değerli şeyle selamlıyor, daha doğrusu veda ediyorlar... Lenin ve "istavroz" çelişkili görünüyor belki ama işte bu yüzden çok insani geliyor bana ve içten...


Hiç yorum yok: