28 Mayıs 2010 Cuma

Televizyon İzlemeyi Zevkli Yapacak Birkaç Öneri


1- Televizyona Seda Sayan alarmı: Alarm Seda Sayan ekranda görünmeden önce ötmeye başlayacak ve izleyiciye hızla kumandaya ulaşıp kanalı değiştirme şansı vererek mağdur olmaktan koruyacak. Böylece Seda Sayan'ın suratını hiç görmeden yaşayabileceğimiz bir dünya tesis edilecek. (Aynı sistemin Ferhat Göçer, Demet Akalın, İbrahim Tatlıses örnekleri de yapılabilir sakıncası yok.)

2-Mehmet Ali Birand düzelticisi: Kanal D Ana Haber yayınında Birand'ın yanlış söylediği her kelimeye duyarlı olan program ekranın sağ alt köşesinden açılacak kutucuklarda kelimenin doğru halini gösterecek.

3- Televizyonda sevmediğimiz insanlara sakal bıyık çizmece sistemi: Şu kalemli cep telefonlarına benzer sistemle televizyona bağlanacak bir elektronik pad yoluyla ekranda sevilmeyen kişilere sakal, bıyık, şeytan boynuzu, vampir dişi, burundan akan sümük vb. çizilebilecek. Yayın boyunca sevilmeyen hedef, o biçimde izlenebilecek, izletilebilecek. (Mesela ben, Rasim Ozan Kütahyalı'ya ağızdan akan salya çizebilirim, neden olmasın)

4- Saba Tümer'in kahkahasını ağzına tıkıcı sistem: Bu konuda halen çalışıyorum, yayın boyunca Tümer'in yanında elinde çorapla hazır duran biri olsa ve kahkaha çıkar çıkmaz çorabı Saba Tümer'in ağzına soksa diyorum ama uygulaması zor ve maliyetli tabii. Çalışmak lazım üzerinde.

5- Çiğnerken ses çıkarmayan sakız: Bunun televizyonla ilgisi yok, bugün yol boyunca arkamda sakızını çatırdatan kadından çektiğim eziyet nedeniyle araya sıkıştırdım bunu da, kabul ediyorum.

2 yorum:

Montevida dedi ki...

Seda Sayan ve diğer bütün kişiler için alarm gerçekten mümkün olsa ahh ah! Hiç olmazsa Ferhat Göçer ağzını kafam kadar açıp, gözleri tek çizgi halde sahte sahte gülümsemeden önce uyaracak bi alarm olsa razıyım ya.
Bir de Serdar Ortaç susturucusu. Tam da yeni albümü çıkmışken Allah hepimize sabırlar versin.
İstemeyen dinlemesin izlemesin diyorlar ama ben bile pek televizyon izlemediğim halde maruz kalabiliyorsam, bu işte bi iş var.

uğur erhan dedi ki...

Birde program yaptığını sanan sunucuların konuşmalarını düzeltecek özel kutucuk lazım.

Mesela konuğuna hadi bir şarkı yapalım diyen sunucuya, hemen ekranın bir yerlerinde bir kutucuk açılsın "hoooppppp sahnede veya kamera karşısında şarkı yapılmaz, şarkı söylenir" diye bir uyarı yapılsa ne güzel olur.

Sunucu anlar veya anlamaz ama hiç değilse ekran başında anlayacaklar olacaktır.

Daha bunun nice aptalca diyaloglar var.

Not : birmilyonkalem.com daki sayfanıza yaptığım yorumun aynısını buraya da kopyaladım. Şimdi yeni bir yorum için uğraştırmayın beni:)))))

Uğur Erhan